7 Kasım 2012

Tahin Helvalı Parfe / Tahini halvah Parfait


Gecen gün canim  helva istemisti.Cok kalorisine ragmen dayanamayip bir kücük paket aldim.Yerken aklima parfesi kesin nefis olur diye düsündüm.
Bugün icindeki malzemelerin miktarlarini göz karari koyup yaptim.Tadi gercekten tahmin ettigim gibi muhtesem oldu.

Malzemeler:
250 ml sivi krema
2 yemek kasigi pudra sekeri
150 gram kakaolu tahin helvasi
Findik, ceviz, sam fistigi

250 ml sivi kremayi bir kapta  katilasana kadar cirpin.Öbür tarafta bir tabakta helvayi catalla  iyice ufalanacak sekilde parcalayin ,ezin.Icine 2 kasik pudra sekerini yedirdikten sonra cirpilmis kremanin icine yavas yavas kasik yardimiyla karistirin.
Ekmek firin kalibinin icine yanlarini yüksek tutacak sekilde strec folyoyla kaplayin.Folyonun üzerine Kücük kiyilmis findik, sam fistigi ve cevizleri serpistirin.Sonra parfeyi üzerine yayin.En üste tekrar findik ,sam fistigi ve cevizleri serpin.
Kalibin üzerini folyoyla kaplayin ayrica bir naylon torbaya koyup buzluga kaldirin..Buzlukta 6-7 saat dondurduktan sonra servis yapmaya 10 dakika kala hafif yumusamasi icin disari cikarin ve dilimleyin.

5 yorum:

  1. Aman aman, sen ne yaptin arkadasim.... Tam kalori bombasi olmus tatlin.... Ama simdi yeme de dur.... Yok yok ben yememeliyim.... Acaba birazcik mi??? Sevgilerimle,...::)

    YanıtlaSil
  2. AAAA kesinlikle süper fikir.
    Harikasınız
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Süper bir fikir ellerine sağlık canım..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. YERMİSİNYEMEZMİSİN10 Kasım 2012 11:50

    ellerine sağlık canım ablam ..

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel ve yaratıcı bir tarif, ben de tahin helvalı dondurma yapmıştım, çok güzel olmuştu, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil