17 Haziran 2011

Kakao,Fındık ve Kayısılı Islak Kek / Cacao,Haselnut And Apricot Wet Cake




Kakaolu kayisi pastanin tarifini http://coolchicstyleconfidential.blogspot.com/ blogunda gördüm görüntü cok hosuma gitti..Tamda marketlerde kayisi satilirken alip yapayim dedim..
Tarifi ben degistirerek yaptim..Hamurunu tamamen un yerine bir kismini cekilmis findik koyarak yaptim..Siz isterseniz sadece un kullanabilirsiniz..Birde seker miktarini azalttim..Kek kalibina gelince ben kare seklinde ic kismindan ölcerek 21cm x21cm ebadinda kek kalibi kullandim..Eger kekini daha ince yapmak isterseniz biraz daha büyük bir kalipta yapabilirsiniz..

Malzemeler:
40 gram un
110 gram cekilmis findik
100 gram toz seker
120 gram tereyag yada margarin (yumusak)
3 yumurta (sarilarini beyazlarindan ayirin)
6 üzeri silme yemek kasigi kakao
200 gram yogurt
6 tane kayisi (ortadan kesip cekirdeklerini cikarin..12 adet kayisi yarisi olacak)
yarim paket kabartma tozu
bir fiske tuz

Kek kalibi icin:
2 silme yemek kasigi
kalibi yaglamak icin biraz margarin

Tereyag ,toz seker ve 3 yumurtanin sarisini iyice cirpin.Baska bir kapta un ,cekilmis findik kakao ,kabartma tozunu ve yogurdu iyice ezerek karistirin ardindan tereyagli karisimin icine ilave edip mikserle iyice karistirin.. Bir baska kaptada bir fiske tuzla yumurta beyazlarini katilasana kadar cirpin...Yavasca kasik yardimiyla hamurun icine yedirerek karistirin..
Kek kalibinin yanlarini ve icini iyice margarinla yaglayin..Üzerine iki kasik toz sekeri serpistirin..Kayisi yarilarini bombeli kismi yukari bakacak sekilde aralara 1,5 cm mesafe birakarak dizin..Hamuru üzerine yayin.
Önceden isitilmis 180 derece firinda 35-40 dakika pisirin.Kek iyice soguduktan sonra yanlarini kaliba yapistigi icin bicakla kesin ve elinize düz bir tabak alin ve keki ters cevirip öbür tabaga kayisilar görülecek sekilde döndürüp aktarin...Sonra kayisilar ortada kalacak sekilde keki keserek servis yapabilirsiniz..

1 yorum: