12 Ağustos 2010

Seftali Dondurması / Home-made Peach Eis Cream



Icinde hic bir katki malzemesi olmayan yapmasi cok kolay dondurma tarifini biraz degistirerek, yeni aldigim dondurma makinamla yaptim..Tarifte baska bir meyveyle yapilmis, ben evde seftali vardi onunla yaptim.Birde seker miktarini azalttim..
Tek kelimeyle muhtesem oldu..Artik hazir dondurma almaya paydos..

Malzemeler:
225 gram şeftali (yumusak olgunlasmis)
115 ml sivi krema
35 ml süt
50 gram pudra sekeri ( ya da toz seker)

Meyvelerin kabugunu soyup sekerle birlikte mikserle püre haline getirin. Icine geri kalan malzemeleri ilave edip kasikla iyice karistirin...Dondurma makinanizi calistirip icine karisimi dökün ve 30 dak. katilasana kadar karismasini bekleyin...
Sonra üzeri kapakli plastik bir kabin icine bosaltip buzluga atin..Bir kac saat donmasini bekleyin.
Yemek istediginizde yarim saat önce dondurmayi buzluktan alip biraz yumusamasi icin buzdolabina koyun yada disarida 10 dakika kadar bekletin.Istediginiz miktarda dondurmayi aldiktan sonra tekrar dondurucuda muhafaza edin...
Tadina doyamayacaginiz bir dondurma eminim..

5 yorum:

  1. ama ama ama benim dondurma makinam yokkiii:((((

    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Moin Cali, hast noch eine Portion über??Danke und schönes Wochenende. Cami

    YanıtlaSil
  3. Şeftali ile yapılan herşey, çok severim. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık nefis olmuş

    YanıtlaSil
  5. ben de dondurma makinası istiyorum :( elde yapmaktan sıkılıyorum..

    YanıtlaSil